Veelgestelde Vragen

In onderstaande rubrieken vindt u de antwoorden op veelvoorkomende vragen. Staat uw vraag er niet bij?
Neem dan contact op met De Oude Pastorie via: info@deoudepastorielisse.nl


Bed&Breakfast

Uit hoeveel kamers bestaat B&B De Oude Pastorie?
De Oude Pastorie heeft in totaal 3 individuele kamers beschikbaar. Elke kamer heeft een eigen badkamer.

Is er onderscheid tussen de drie kamers?
Ja, elke kamer heeft een eigen thema met unieke voorzieningen. Zo is de Milo kamer volgens een industriële thema ingericht en beschikt deze kamer ook over een Playstation 4. De badkamer heeft een inloopdouche. De Olivia kamer is de romantische kamer en is de enige kamer met een ligbad in de badkamer. De Nora kamer is ingericht met meubilair en producten van Riviera Maison. Ook deze kamer heeft een inloopdouche en marmeren tegels in de badkamer. Overigens zijn alle kamers ongeveer 24m2 groot.

Welke voorzieningen zijn er op de kamers?
Elke kamer beschikt over de volgende voorzieningen:

•  Kluis
• 
Airconditioning

•  Verwarming
•  Hand- & Baddoeken
•  Gratis WIFI
•  Kingsize Bed (210 x 180cm)
•  Nespresso machine & diverse koffie cups
•  Eco-vriendelijke waterkoker met ‘Tea Quiero’ thee
•  SMART TV met Netflix

•  Badkamer met toilet en grote inloop douche of ligbad
•  Geluiddichte kamer

•  Rookvrije kamer
•  Haarföhn in badkamer


Welke faciliteiten zijn beschikbaar in De Oude Pastorie?

De Oude Pastorie heeft een gezamenlijke keuken en een gezamenlijke lounge ruimte. In de keuken kunnen de gasten zelf hun maaltijden voorbereiden en gebruikmaken van het fornuis en de vaatwasser. In de lounge ruimte is een pooltafel aanwezig, waar gasten kunnen poolen.

Wat voor ontbijt krijgen de gasten?
Gasten kunnen bij inchecken, of de dag voor het ontbijt een checklist invullen met verschillende voedingsproducten en ingrediënten om een ontbijt compleet te maken. Zo kunt u zelf uw gewenste ontbijt samenstellen.

Zijn dieren toegestaan in de Bed&Breakfast?
Nee, (huis)dieren zijn niet toegestaan in het pand. De Oude Pastorie is niet verplicht enig huisdier van de gast toe te laten en kan aan de toelating voorwaarden verbinden. Voor de toelating van assistentiehonden gelden de wettelijke regeling(en), inclusief de daarin aangegeven uitzonderingen. In dit geval dient de klant van tevoren aan te geven dat er ook een assistentiehond meekomt.

Is er een lift aanwezig in het pand?
Nee, er is geen lift aanwezig, maar er zijn wel trappen. Om bij de kamers te komen moet u twee trappen op, waarvan de laatste redelijk steil is. Tevens moeten gasten zelf hun bagage naar boven dragen, De Oude Pastorie is hier niet verantwoordelijk voor. Wij raden het af om bij ons te reserveren als u of uw gezelschap slecht te been is of in een rolstoel zit, vanwege de steile trap. Uiteindelijk ligt deze keuze bij u.

Wat zijn de huisregels voor De Oude Pastorie?
Zoals bij elk hotel of Bed&Breakfast gelden er huisregels binnen het pand. Voor de gasten van de Bed&Breakfast gelden enkele huisregels en verplichtingen, die van toepassing zijn tijdens hun verblijf. Gebeurt dit niet, dan loopt men het risico op een waarschuwing, geldboete of kan u en uw gezelschap zelfs het pand worden uitgezet. Hier volgt een overzicht van de huisregels:

        • De keuken en loungeruimte worden gezamenlijk gebruikt door alle B&B gasten
        • Gasten mogen overdag zelf koken en maaltijden voorbereiden in de keuken
        • Gasten mogen overdag poolen, radio/muziek draaien en televisie kijken in de lounge
        • Houd u rekening met uw medegasten, behandel elkaar altijd met respect
        • Stem op elkaar af wanneer meerdere gasten tegelijk gebruik willen maken van de  keuken en/of loungeruimte
        • Het pand is alleen toegankelijk voor B&B gasten
        • Uitnodigen van vrienden/kennissen in het pand is NIET toegestaan
        • Alcohol- en drugsgebruik in het pand is NIET toegestaan
        • Radio/muziek speler mag u zelf bedienen, maar hou het volume redelijk laag
        • Televisie mag u zelf bedienen, maar hou het volume redelijk laag
        • Vandalisme/schade aan het pand, meubels of objecten graag melden bij eigenaar
        • Keuken en loungeruimte dienen niet als opslag voor bagage of andere bezittingen
        • Diefstal tolereren wij NIET! Gebeurt dit toch, meldt dit dan zo spoedig mogelijk

Verplicht:

        • Laat de keuken en loungeruimte na gebruik weer schoon achter
        • Gebruik de vaatwasser voor uw vuile vaat en bestek
        • Gasten dienen de keuken en loungeruimte om 23:00 uur te verlaten
        • Vanaf 23:00 dient het stil te zijn in de keuken en loungeruimte
        • Ook in het gehele pand dient het vanaf 23:00 uur stil te zijn

Is er cameratoezicht aanwezig in het pand?
Ja, er is cameratoezicht in het pand. Mocht u of uw partner één van de bovenstaande regels overtreden, dan volgt er gelijk een waarschuwing, kunt u een geldboete riskeren of kunt u zelfs het pand worden uitgezet. Wangedrag kan ook noggevolgen hebben bij uw aangesloten Online Travel Agency (OTA).

Zijn de eigenaren altijd aanwezig in het pand?
Ja, de eigenaren van De Oude Pastorie wonen zelf op de eerste verdieping van het pand.

Wat voor talen worden er gesproken?
De eigenaren en het personeel kunnen Nederlands, Engels en/of Duits spreken.

Is de Bed&Breakfast het hele jaar open?
Nee, elk jaar rond het einde van het jaar gaat de Bed&Breakfast tijdelijk dicht. Check altijd onze website of de beschikbaarheid van de kamers van De Oude Pastorie om er zeker van te zijn wanneer de B&B open of (tijdelijk) dicht is. In de tussentijd blijft het mogelijk om een kamer te boeken voor na 29 februari 2020.

Bestaan het biologisch restaurant en kledingwinkel ‘Chaveli’s’ nog?
Nee, zowel het biologisch restaurant als kledingwinkel ‘Chaveli’s’ zijn sinds september 2019 gestopt. Het pand is alleen nog toegankelijk voor de B&B gasten, eigenaren en het personeel van Work2Work.

In sommige gevallen zijn er uitzonderingen, zoals met Open Monumentendag of een speciaal georganiseerd evenement in De Oude Pastorie. Dit gebeurt alleen met toestemming van de eigenaren.

Wat en waar is Work2Work?
Achter, in het verlengde gedeelte van het pand bevindt zich het kantoor van re-integratiebedrijf: Work2Work Personele Diensten BV. Dit kantoor is van de eigenaar en het kantoor is bereikbaar via de tuin. Mochten de eigenaren tijdens kantooruren niet in het pand aanwezig zijn, dan kan het zijn dat er wel iemand aanwezig is op kantoor. Mocht u ook bij aankomst niemand bij de voordeur aantreffen, dan kunt u tijdens werkuren gerust bij Work2Work langskomen.


Boekingen & Reserveringen

Hoe kan ik een overnachting boeking?
U kunt één of meerdere overnachtingen boeken via onze website of via een Online Travel Agency (OTA) zoals: Expedia, AirBnB of Booking.com. Let daarbij goed op de beschikbaarheid van de kamers op uw gewenste datum voor de overnachting(en).

Is ontbijt inbegrepen in de prijs?
Nee, voor ontbijt wordt een extra bedrag van €15,- per persoon per dag in rekening gebracht. Als hier interesse voor is, dan moet u deze optie toevoegen tijdens het boeken van uw overnachting(en) of melden tijdens het inchecken.

Ik heb een kamer gereserveerd, kan ik deze annuleren en zijn daar kosten aan verbonden?
Annuleren is altijd mogelijk, maar alleen als u langer dan 24-uur voor de dag van de overnachting annuleert, dan is dit gratis (tenzij het een ‘non-refundable’ reservering betreft). Wilt u annuleren binnen 24-uur voor de dag van uw overnachting, dan wordt het gehele bedrag in rekening gebracht. Per Online Travel Agency (OTA) kan dit verschillen of wordt alleen één nacht van uw reservering in rekening gebracht. Bekijk hier de annuleringsvoorwaarden voor meer informatie en instructies over het annuleren.

Wat betekent het als mijn reservering ‘non-refundable’ is?
Non-refundable reserveringen zijn reserveringen die niet of alleen gedeeltelijk te restitueren zijn in het geval van annulering, indien de reservering eenmaal is bevestigd. Dit is het geval bij reserveringen die boekingskanalen soms voor lagere prijzen aanbieden dan normaal, maar daar tegenover staat dus dat deze niet gratis te annuleren zijn. Als de reden voor uw annulering wordt gedekt door de voorwaarden van uw verzekeringspolis, kunt u deze kosten mogelijk via uw reisverzekeraar terugvragen.

Let bij het reserveren dus goed op of u kiest voor de laagste prijs die non-refundable zijn of de normale prijs, waarbij u tot 24-uur voor de overnachting gratis kan annuleren. De Oude Pastorie kan na bevestiging van een ‘non-refundable’ reservering geen uitzondering meer maken.

Kan ik mijn reservering wijzigen?
Ja, u kunt uw reservering wijzigen via uw aangesloten Online Travel Agency (OTA) of als u via onze website hebt geboekt, kunt u ons een mail sturen. Let op dat uw wijziging wel moet aansluiten op de beschikbaarheid van onze kamers. Als dit niet mogelijk is kunnen wij ook geen uitzondering maken vanwege andere ingeplande reserveringen.

Krijg ik geld terug als ik mijn reservering in het aantal overnachtingen vroegtijdig verminder?
Ja, maar het financiële aspect bij het vermindering van het aantal overnachtingen gaat meestal via uw OTA, dus neem daarvoor eerst zo spoedig mogelijk contact op met uw aangesloten OTA. Via hun kunnen wijzigingen automatisch worden aangebracht in ons systeem. Dit is mogelijk na goedkeuring van De Oude Pastorie. Als u via Booking.com hebt gereserveerd en de volledige reserveringswaarde al hebt voldaan, dan zullen zij ervoor zorgen dat u het bedrag voor de vermindering in het aantal overnachtingen terug wordt gestort op uw rekening. Let er wel op dat dit enkele werkdagen kan duren.

Als u via onze website hebt gereserveerd, dan kunt u contact met ons opnemen om uw reservering mogelijk te wijzigen.

Kan De Oude Pastorie mijn reservering annuleren?
Ja, dit is in bepaalde gevallen wel mogelijk:

      • De Oude Pastorie mag uw reservering te allen tijde met onmiddellijke ingang annuleren door u schriftelijk op de hoogte te brengen (inclusief e-mail) als u in gebreke blijft alle kosten m.b.t. uw reservering volledig en tijdig te betalen.
      • Of als u anderszins inbreuk maakt op een bepaling van onze Boekingsvoorwaarden. Dat komt naast andere wettelijke rechten en rechtsmiddelen die we hebben als gevolg van uw niet-nakoming van de overeenkomst.
      • In uitzonderlijke omstandigheden kunnen wij genoodzaakt zijn uw reservering te annuleren vanwege ‘overmacht’. Als dit gebeurt, zullen we u zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen en:

•  Als u reeds hebt betaald, betalen we uw kosten terug
•  Als u uw reservering nog niet heeft betaald, hoeft u dit niet te doen

Als er sprake is van ‘overmacht’ betreuren wij het dat we niet kunnen bijdragen aan eventuele uitgaven of verliezen die u lijdt vanwege een dergelijke verandering of annulering.

Wat wordt er bedoelt met overmacht?
Voor de doeleinde van deze clausule wordt ‘overmacht’ gedefinieerd als elke gebeurtenis die we niet, zelfs niet met inachtneming van alle mogelijke zorgvuldigheid, konden voorzien of vermijden als gevolg waarvan we u uw kamer niet kunnen verschaffen. Deze gebeurtenissen kunnen bestaan uit oorlog, oorlogsdreiging, civiele onrusten, terroristische activiteiten en de gevolgen van de dreiging van zulke activiteiten, oproer, handeling van een regering of andere nationale of lokale autoriteit, inclusief havenautoriteiten, arbeidsconflict, afsluiting, natuurrampen of nucleaire rampen, brand, virus uitbraak, chemische of biologische rampen en ongunstige weers-, zee-, ijs- en rivieromstandigheden en dergelijke gebeurtenissen buiten onze invloed.


Check-In en Check-Out

Wat zijn de tijden voor het inchecken?
Inchecken is mogelijk vanaf 15:00 uur. Mocht u later aankomen, laat het ons dan weten tijdens het boeken van uw overnachting.
Inchecken is mogelijk tot 20:00 uur, maar mocht u later aankomen, dan horen wij dat graag. Uiterlijk 22:00 uur gaat de deur dicht, tenzij anders is afgesproken.

Kan ik ook eerder inchecken bij De Oude Pastorie?
Dit is mogelijk, maar mocht uw kamer nog niet klaar zijn voor 15:00 uur, dan kunnen wij uw bagage (gratis) bewaren, totdat uw kamer gereed is. In de tussentijd kunt u het dorp gaan verkennen. Mocht uw kamer al gereed zijn bij een eerdere aankomsttijd dan 15:00 uur, dan kunt u normaal inchecken.

Wat zijn de tijden voor het uitchecken?
Uitchecken is mogelijk tot uiterlijk 11:00 uur. Mocht u late check-out willen? Dan hangt dit af of de kamer nog beschikbaar is voor later op die dag. Mocht het mogelijk zijn dan wordt er voor late check-out wel een bedrag van €50,- in rekening gebracht.

Wat gebeurt er bij een No-Show?
Als het u niet lukt om op de dag van uw verblijf op locatie te komen, laat het ons dan op tijd weten! Mocht u niet opdagen na het vooraf aangegeven gereserveerde tijdstip en u zich niet afmelden, dan beschouwen we uw reservering als ‘No-Show’. Nadeel voor de klant is dat het gehele reserveringsbedrag van uw overnachting(en) gewoon in rekening wordt gebracht. De klant krijgt helaas niet het (gehele) reserveringsbedrag terug, tenzij er een hele geldige reden is en De Oude Pastorie dit goedkeurd. In dit geval moet u eerst contact opnemen uw OTA. Zij bepalen of er een mogelijkheid is om het te betalen bedrag te beperken tot de waarde van één overnachting. LET OP: dit is alleen mogelijk bij overleg met uw betreffende OTA, die vervolgens om goedkeuring zal vragen bij De Oude Pastorie zelf. De Oude Pastorie is verplicht de desbetreffende OTA in te lichten in het geval van een ‘No Show’.

Ik kan vanwege mijn vlucht of reis niet meer op afgesproken datum naar De Oude Pastorie komen, wat nu?
Laat ons zo spoedig weten dat u het niet gaat redden om op de afgesproken datum/tijdstip op locatie te komen. Daarnaast raden wij u sterk aan vooraf een persoonlijke reisverzekering af te sluiten voor alle leden van uw gezelschap. Het is uw verantwoordelijkheid te garanderen dat de verzekeringsdekking die u kiest, past bij uw persoonlijke behoeften. De Oude Pastorie controleert geen verzekeringspolissen. Mocht u door één of andere reden ons locatie niet kunnen bereiken of te laat moeten annuleren, dan kunt u mogelijk via uw reisverzekering uw geld terugkrijgen.

Hoe kan ik op locatie betalen?
Het is mogelijk om bij ons op locatie te betalen met pinpas, credit card of contant betalen. Wat credit cards betreft accepteren wij Maestro, Mastercard, Visa, Vpay, UnionPay, JCB en Diners Club International.

Als u vanuit het buitenland reist, zorg er van tevoren voor dat uw pinpas geactiveerd is om in het buitenland te gebruiken.

Kunnen er extra kosten in rekening gebracht worden?
Ja, toeristenbelasting wordt altijd op locatie in rekening gebracht. Andere kosten hangen af van uw verblijf of uw activiteiten tijdens uw verblijf.

Bij inchecken:
Als u tijdens uw online reservering de reserveringswaarde al voldaan hebt, dan moet de toeristenbelasting alleen nog op locatie worden betaald. De toeristenbelasting bedraagt €2,48 per persoon per overnachting. Wenst u extra ontbijt, die u niet tijdens het reserveren had toegevoegd? Dan kunt u deze ook bij het inchecken opgeven en direct betalen. Mocht u via Expedia hebben geboekt en het reserveringsbedrag nog niet hebben voldaan, dan moet deze ook bij het inchecken direct worden betaald.

Bij uitchecken:
Mocht De Oude Pastorie erachter komen dat u of uw gezelschap zich heeft misdragen, niet aan de regels heeft gehouden of schade heeft toegebracht aan de kamer, badkamer, faciliteiten of het pand? Dan kan De Oude Pastorie extra kosten in rekening brengen bij de klant. Mocht u andere wensen hebben, dan kunnen deze bedragen ook bij uitchecken in rekening worden gebracht.


Routebeschrijving, Parkeren & Bereikbaarheid

Wat is het adres van De Oude Pastorie?
Het adres van De Oude Pastorie is Grachtweg 2. De postcode is: 2161 HN te Lisse.

De dichtstbijzijnde bushalte is ‘Lisse Centrum’. Als u daar uitstapt moet u vervolgens lopen richting de supermarkt Hoogvliet.
Als u de Hoogvliet rechtdoor voorbij loopt richting de plein ‘Het Vierkant’, dan loopt u direct de Grachtweg in. Op de hoek, na restaurant ‘Chefke’s’ en na de parkeerplaats, bevindt De Oude Pastorie zich aan uw linkerhand.

Klik de afbeelding om het te vergroten

Hoe kom ik met de auto naar Lisse?
Lisse ligt zeer centraal in de Randstad en is vanuit Amsterdam, Haarlem, Leiden en Den Haag binnen 30 minuten te bereiken. Om in Lisse te komen kunt u gebruik maken van een van onderstaande afslagen:

•  Op de A4 kunt u gebruik maken van de afslag Nieuw-Vennep, Lisse en Hillegom.
•  Op de A44 neemt u afslag 3 “Lisse”.
•  Op de N206 neemt u de afslag “Lisse”
•  Vervolgens volgt u de borden “Lisse” en binnen Lisse de borden Lisse Centrum.

Hoe zit het met parkeerplaatsen?
Vlak naast het pand ligt parkeerplaats P7, maar hier kunt u max. 2 uurtjes gratis parkeren (parkeerschijfzone). Op 400 meter afstand zijn er twee supermarkten waar u wel gratis kunt parkeren. Dit is mogelijk bij parkeerplaatsen P6 (bij Hoogvliet) en P8 (bij Dirk van den Broek). Overigens kunt u op zondag gratis parkeren in het hele dorp.

Klik de afbeelding om het te vergroten

Hoe kom ik bij De Oude Pastorie terecht met het openbaar vervoer?
Als u met openbaar vervoer reist dan is Lisse het beste te bereiken met de bus. Mocht u met de trein reizen, dan kunt u vanuit Schiphol of Station Sassenheim overstappen op een bus. Hier volgt een overzicht van de buslijnen die richting Lisse Centrum rijden.

•  Haarlem Station:
Vanuit Haarlem Centrum kunt u bus 50 nemen richting Leiden Centraal. Na ongeveer 30 minuten moet u vervolgens uitstappen bij bushalte: Lisse Centrum.

•  Hoofddorp Station:
Vanuit Station Hoofddorp kunt u bus 162 nemen richting Lisse. Na ongeveer 40 minuten moet u vervolgens uitstappen bij eindhalte: Lisse Centrum.

•  Leiden Centraal:
Vanuit Leiden Centraal Station kunt u bus 50 nemen richting Haarlem. Na ongeveer 30 minuten moet u vervolgens uitstappen bij bushalte: Lisse Centrum.

•  Noordwijk:
Vanuit Noordwijk kunt u bus 361 nemen richting Schiphol (via Sassenheim). Na ongeveer 40 minuten moet u vervolgens uitstappen bij bushalte: Lisse Centrum.

•  Sassenheim:
Als u met de trein reist kunt u ook bij Station Sassenheim uitstappen en daar bus 50 richting Haarlem of bus 361 richting Schiphol nemen. Na ongeveer 15 minuten moet u vervolgens uitstappen bij bushalte: Lisse Centrum.

•  Schiphol:
Als u met de trein reist kunt u op Schiphol uitstappen en daar bus 361 nemen richting Noordwijk. Na ongeveer 30 minuten moet u vervolgens uitstappen bij bushalte: Lisse Centrum.

Voor actuele reistijden adviseren wij u om uw reis te plannen via: 9292.nl. Of wilt u bij vertrek met taxi willen reizen, dan kunnen wij dit uiteraard voor u aanvragen zodra u gaat inchecken.

Verhuurt De Oude Pastorie ook fietsen?
Nee, wij verhuren helaas geen fietsen. Tijdens het Keukenhof seizoen kunt u bij Keukenhof terecht om een fiets te huren. Wij adviseren u wel om een fiets vroegtijdig te reserveer via hun website, want die zijn erg gewild in die periode. Naast De Oude Pastorie bevindt zich ook het kantoor van VVV Lisse. Hier kunt u ook terecht met de vraag waar u het beste fietsen kunt huren of vraag naar de leukste fietsroutes.


Lisse & Bollenstreek

Wat zijn bekende toeristisch attracties in Lisse?
Lisse kent verschillende toeristische attracties, waarvan Keukenhof Bloemententoonstelling de bekendste is.
Hier volgt een lijst met andere toeristische trekpleisters:

•  Keukenhof Bloemententoonstelling
•  Museum De Zwarte Tulp
•  Sint Agathakerk
•  Wandelen en fietsen in en om Lisse
•  Varen in de Bollenstreek
•  Landgoed en Kasteel Keukenhof
•  Poldermolen van de Zemelpolder
•  Kinderboerderij Poelepetaat
•  Zwembad De Waterkanten
•  Theater Floralis
•  Lisser Art Museum

Voor meer informatie over bekende attracties en evenementen in en rondom Lisse en Bollenstreek, kunt u hier lezen.

Waar kan ik terecht met vragen over Lisse?
Naast De Oude Pastorie bevindt zich VVV Lisse. Dit is het toeristen informatiecentrum waar u met uw vragen over Lisse en Bollenstreek terecht kan. De openingstijden van VVV Lisse zijn: dinsdag t/m zondag van 10:00 – 17:00 uur.


Contact

Voor overige vragen kunt u De Oude Pastorie mailen via: info@deoudepastorielisse.nl of u kunt ons bellen via: 0252-204 004

Ook als u speciale wensen/aanvragen hebt kunt u contact met ons opnemen en dan kijken wij wat wij voor u kunnen betekenen.